២.១ ម៉ាស៊ីន
ដោយការសិក្សាលើម៉ាស៊ីនចំហេះខាងក្នុងស៊ីឡាំង
ការឆេះបានមកពីការប្រេងឥន្ធនះបាញ់ចូលខាងក្នុងបន្ទប់ចំហេះក្នុងស៊ីឡាំង។ ដោយគ្រប់ម៉ាស៊ីនចំហេះក្នុងប្រភេទណាក៏គេតែងតែឃើញនូវសរីរាង្គ
ដូចជា ពិស្តុង គឺជាឧបករណ៏បង្គុំមេកានិចមួយដែលមានរាងមូលដែលមាននាទីបំណែននូវរាល់ខ្យស់
ប្រេង ស្រូប បំណែនដើម្បីបញ្ចេញចោល រុញច្រានដែលវាជាឆ្នុករស់មួយនៅខាងក្នុងរបស់ស៊ីឡាំង
។ ដងម៉ានវែល (crankshaft) ជា អាប្រមួយរាងបត់ចុះបត់ឡើងជាកែងដែលធ្វើពីដែកថែបពិសេស
ហើយមាននាទីរង់នូវរាល់កំលាំងដែលរុញច្រានពីប៊ីប៊្យេល( connecting rod) ភ្ជាប់ពិស្តុង និង ទប់លំនឹង ។ សូប៉ាប់ មាននាទីបិទផ្ចិតផ្លូវបឺតខ្យល់ចេញចូលរបស់គុយឡាស
ដែលវាមានស៊ូបាប់ប្រេង និង ភ្លើង។
រូបភាពទី១
ប្លុកម៉ាស៊ីន
២.២ ប្រព័ន្ធផ្តល់ប្រេង
ដោយផ្អែកលើការសិក្សាទៅលើប្រព័ន្ធនៃការចែកចាយប្រេងទូទៅនៃម៉ាស៊ីនសាំង
និង ម៉ាស៊ូត ក្នុងនៅក្នុងប្រព័ន្ធរថយន្តវា ដូចជាមានភាពរញេរញៃដូចប្រព័ន្ធផ្សេងទៀតដែរ។
វាមាននាទីសំខាន់ក្នុងប្រព័ន្ធម៉ាស៊ីនឡានទាំងមូលដោយស្ថិតប្រព័ន្ធផ្តល់ប្រេងមានដូចខាងក្រោម
·
ធុងប្រេង(fuel tank) ជាទូទៅធុងប្រេងឥន្ធនៈមាននាទីសម្រាប់ផ្ទុកនូវបរិមាណប្រេងក្នុងការប្រើសម្រាប់ឡានក្នុងពេលបើកបរ។
·
ប៉ុមបូមប្រេង (pump) មាននាទីក្នុងការបូមប្រេងចែកចាញទៅផ្នែកផ្សេងៗ
។ ប៉ុមបូមប្រេងជាញឹកញាប់ដោយភ្ជាប់ទៅម៉ាស៊ីនដោយភ្ជាប់ចលនាវិលនៃម៉ាស៊ីនដើម្បីបូមប្រេង។
·
តំរងប្រេង (filter) គឺប្រើដើម្បីចម្រេះនូវកំទិចកំទីនៅក្នុងប្រេង។
·
ប៊ិចបាញ់ (injector) មាននាទីបាញ់បញ្ចូលប្រេងឥន្ធនៈទៅក្នុងស៊ីឡាំងដោយក្បាលបាញ់ប្រេង(នៅក្នុងភាគល្អិតតូច។
·
កូនជ្រូក ( injector pump) ឬ (Caburator) មាននាទីក្នុងការលាយប្រេងនឹងខ្យល់
ទៅតាមបរិមាណលាយដោយដំណើរការរបស់វា ដែលស្ថិតក្នុងម៉ាស៊ីនម៉ាស៊ូត។
រូបភាពទី២
ប្រព័ន្ធចែកចាយប្រេង
២.៣ ប្រព័ន្ធបញ្ចេញឧស្ម័ន (ផ្សែង)
ការបញ្ចេញនូវឧស្ម័នពុលបានមកពីការឆេះនៅក្នុងស៊ីទ្បាំងរួចបញ្ចេញទៅបរិយាកាសខាងក្រៅដោយតាមបំពងស៊ីម៉ាំង
ដោយបំពងស៊ីម៉ាំងមានការច្នៃតាមបច្ចេកវិទ្យា វាបានកាត់បន្ថយនូវបរិមាណឧស្ម័នពុលដ៏ច្រើន។
ប្រព័ន្ធបញ្ចេញឧស្ម័នដែលកាត់បន្ថយបិរមាណឧស្ម័នពុលមានដូចខាងក្រោម
-
ដងបញ្ចេញឧស្ម័ន (Exhausted Manifold) មាននាទីបញ្ចូលនូវបរិមាណសារធាតុពុលតាម
ដោយភ្ជាប់ពីម៉ាស៊ីនទៅខាងក្រៅ។
-
Catalytic
coverter មាននាទីកាត់បន្ថយនូវការបំពុលខ្លាំងគឺ
NOx, Co, HC
អោយមានការបំពុលតិចវិញ
គឺ CO2, H2O, H2
-
-Muffler( បំពង់ស៊ីមាំងធំ) មាននាទីបន្ថយនូវសំលេងពីបន្ទុះ។
-
បំពង់បញ្ចេញឧស្ម័ន (Exhaust pipe) មាននាទីបញ្ចូននូវបរិមាណឧស្ម័នពុលទៅ Maffler។
រូបភាពទី៣ បំពង់បញ្ចេញឧស្ម័នពុល
២.៤ប្រព័ន្ធត្រជាក់
សីតុណ្ហភាពត្រូវកើនឡើងកាន់តែខ្លាំងខណៈពេលបើកបររថយន្តដូចនេះត្រូវតែបញ្ចុះកំដៅដើម្បីមានការការពារម៉ាស៊ីនកុំអោយមានការខូចខាតទ្រង់ទ្រាយ និង
ម៉ាស៊ីនត្រជាក់សម្រាប់ការបើកបរមានផាសុខភាពរបស់មនុស្ស។ ដោយប្រព័ន្ធត្រជាក់មាននាទីបញ្ចុះកំដៅអោយត្រជាក់ដែលមានផ្នែកដែលជាប្រព័ន្ធធ្វើអោយត្រជាក់
-
ទុយូត្រជាក់ (hoses) មានបញ្ចូនសារធាតុត្រជាក់
-
ខ្សែពានកង្ហារ (fan belt)
មាននាទីប្រើក្នុងភ្ជាប់អោយវិលដើម្បីបូមទឹក
-
រ៉ាយាទ័រ (radiator) មាននាទីធ្វើអោយត្រជាក់នូវធាតុត្រជាក់
-
ប៉ុមបូមទឹក (water pump) មាននាទីបូមទឹកនិងបញ្ចូនសារធាតុត្រជាក់
រូបភាពទី៤ ប្រព័ន្ធត្រជាក់
*
ITC & SDI
No comments:
Post a Comment